BarbieOblačenjeBratzWinxMonster High IgreIgre šišanjaDisney IgreLjubljenjeIgre FarmaUljepšavanjeVjenčanjaDekoracijaIgre Čišćenja
Igre KuhanjaPuzzleIgre šminkanjaLakiranje NoktijuDora IstražujeHello KittyJagodica BobicaPrincezeTrnoružica IgreIgre SirenaBebeŽivotinjeIgre bojanja

Filmski klasici znanstvene fantastike: THE MATRIX (Australija/SAD, 1999.)

Pogledaj, igraj, lajkaj i komentiraj :)

Nezahvalno je vec sada izdvajati klasike medju filmovima izdatim u zadnjih deset godina, ali Matrix to sigurno jeste. Svoj svjetski uspijeh ova australijska produkcija duguje dotad nevidjenoj kombinaciji suvremenih trendova u znanstvenoj fantastici (cyberpunk), akcije, specijalnih efekata i – kung-fua! Zaista, osim par vizualnih tehnoloskih dostignuca u Matrixu ne vidimo nista posebno novog. Koncept virtualnog svijeta tada je vec bio vidjen u filmu "quot;13th Floor"quot; ili u TV-seriji Star Trek, mrak i kisu dozivjeli smo cak i na nesto visem umjetnickom nivou u Blade Runneru, s tim da su svjetla koja prolaze kroz Matrixov mrak, za razliku od Blade Runnerovih plavih, otisla vise prema zelenom dijelu spektra. Nenadmasni Bruce Lee je opet sa svoje strane jos davno rekao posljednju rijec kada su u pitanju borilacke vjestine na velikom ekranu, no uspjesna sinteza svih ovih elemenata kombinirana sa kompjuterskom grafikom sa konca 90-tih napravila je od Matrixa filmski standard kojeg svi i dan-danas kopiraju.
Glavni lik, Mr. Andersson, na prvi je pogled obican poslusni saraf u velikoj drustvenoj masini koja egzistira mozda ne bas u zoni sumraka, ali u svakom slucaju necemu tome slicnom na koncu XX vijeka. Buduci dobar susjed i uzoran uposlenik jedne od vodecih IT korporacija, jedina njegova mana je sto mozda malo precesto zaspe za monitorom svoga kucnog racunala provodeci sate i sate u virtualnom drustvu sumnjivih hackera i racunarskih pirata, na kraju i sam postajuci opsjednut pitanjem koje ih sve zajedno muci – sto je to Matrix? Osjecajuci da sa svijetom nesto golemo nije u redu, tj. da postoji neki entitet koji ga definira i kontrolira, Mr. Andreson se ne odlucuje potraziti odgovore u religiji vec pod aliasom Neo pocinje kopanje po ilegalnim hackerskim kanalima pokusavajuci otkriti ko, u kojem kapacitetu i zasto zeli imati totalnu kontrolu. Nemajuci neku posebnu predstavu o tome u sto se upustio, ubrzo na sebe skrece paznju dviju zaracenih grupa koje egzistiraju izvan njegovoga svijeta i u njega ulaze tek po potrebi. Prvu grupu cine slobodni ljudi predvodjeni mesijanskim Morpheusom i ne bas prelijepom ali svakako sarmantnom Trinity, dok je druga grupa zapravo centralizirani sistem umjetne inteligencije koji svoje ciljeve postize preko naprednih strojeva u fizickom i inteligentnih programa u virtualnom svijetu. Prvi do Mr. Andersona dolaze prestavnici umjetne inteligencije otjelovljeni u tzv. agent-programima. U svojoj percepciji on jos uvijek nije u stanju prepoznati stvarnu prirodu agenata i ne slusajuci Morpehusa, koji mu preko telefona pokusava objasniti u kakvoj je opasnosti, prepusta se ljudima u crnim odijelima da ga na sopstvenom radnom mjestu uhapse i odvedu na ispitivanje. Mr. Smith, vodja agenata, ce u kratkom ali sadrzajnom razgovoru objasniti Mr. Andersonu kako zna sve o njegovom dvostrukom zivotu i da ocekuje potpunu suradnju, dok posljedice eventualne neposlusnosti slikovito demonstrira tako sto mu jednostavno ukloni usta i u stomak na prividno neobjasnjiv nacin ubaci mehanicki lokator. Da se ne radi o javi vec o ruznom snu Mr. Andersonu postaje jasno kada se usred noci odjednom probudi u svom stanu misleci kako je u jednom trenutku ostao bez usta i kako u stomaku ima ogavnog mehanickog zglavkara. No, sada u potrazi za njim nisu samo agenti vec i Morpehusova ekipa koja iz njega ukloni lokator (koji gle cuda zaista postoji) i odvede ga na tajnu lokaciju gdje ga ceka i sam Morpheus. "quot;Dobrodosao Neo. Da su agenti znali ono sto ja znam, ti bi sada bio mrtav."quot; rijeci su dobrodoslice koje mu upucuje autoritativna figura u crnom koznom mantilu. Morpehus ponudi Neu ono za cim je uvijek zudio – ni novac, ni zene, ni luksuz nego istinu. No, istina je tako sveobuhvatna da se ne da iskazati vec je covjek mora sam dozivjeti tako sto ce uzeti crvenu tabletu koja iskljucuje ljudski um iz Matrixa – velikog racunarskog programa koji je izgradila centralna umjetna inteligencija. Sljedeceg trenutka Mr. Anderson ili bolje receno Neo budi se u svojoj kolijevci, jednoj od miliona koje ga okruzuju. Prizor ljudi koji spavaju u komorama ispunjenim hranljivim fluidom, prikljucenih na Matrix koji im simulira svu zivotnu okolinu koju percipiraju, slika je koja tjera na povracanje, no Neo za to nema vremena. Neumoljivi stroj za odrzavanje se pojavljuje u sekundi i hitro fizicki iskapca kablove iz Neovih sucelja duz kicmene mozdine, posljednju vezu sa Matrixom, i Neo poput defektne robe biva izbacen iz sistema u otpadne vode stvarnoga svijeta. Ne zadugo, jer ga tu strpljivo ceka Morpehusov brod Nebuchadnezzar sa jos uvijek kompletnom posadom. Stvarni Morpehus nema moderni kozni mantil, a odjeca ostatka posade vidjela je bolje dane. "quot;Dobrodosao u realnost"quot; ponovit ce Morpehus svoju dobrodoslicu iscrpljenom Neu.
Ljudi su odavno izgubili bitku protiv strojeva u stvarnom svijetu i jedino sto ih moze spasiti kada ih strazarski strojevi otkriju je naglo praznjenje statickog elektriciteta koje onesposobljava svu obliznju aktivnu elektronsku opremu, sto je osnova obrane kako ljudskih brodova tako i njihovog tajnog podzemnog grada Ziona. Za svoje svakodnevno rovarenje protiv umjetne inteligencije ljudi zato koriste sam Matrix, cija je svrha uzgajanje ljudi, drzanje njihovih umova u prividnoj kontroliranoj realnosti, i konvertiranje ljudske tjelesne topline u energiju neophodnu za opstanak svega sto se strojem zove. Jednom oslobodjeni iz Matrixa, ljudi su se pomocu signala emitiranog sa broda sposobni ponovo prikljucti na njega koristeci iste one kontakte koje su im strojevi ugradili pri rodjenju, docim ljudi rodjeni i odrasli u Zionu nemaju ovu "quot;privilegiju"quot; pa im se uloga svodi na promatranje i upravljanje brodskim uredjajima. Kontakti za Matrix mogu se koristiti i za "quot;prikljucenje"quot; na jednostavnije programe za trening, pa Neo provodi prve dane u svijetu izvan Matrixa u lijecenju atrofiranih misica i ucenju osnova prezivljavanja u Matrixu koje ce mu itekako biti neophodne kada se tamo ponovo vrati kao gost. Fizicki zakoni u bilo kojem trening-programu pa i samom Matrixu unaprijed su definirani, i svi im sudionici simulacije manje-vise podlijezu. No, po Morpehusovom misljenju, Neo je drugaciji od ostalih posjetilaca Matrixa. Kada za to bude spreman, njegove mentalne sposobnosti dati ce mu mogucnost da ne samo prilagodjava fiziku simulacije samom sebi, vec i da vidi Matrix u njegovom izvornom kodu, dodje do njegovog jezgra i na kraju donese konacno spasenje ljudima. Morpehus se doima pomalo usamljen u svom vjerovanju u ovo prorocanstvo, no bez obzira na to Neo biva odveden prorocici Oracle, odmetnutom inteligentnom programu koji obitava u Matrixu, koja ga ponudi kolacima i kaze mu kako se ne treba zamarati mesijanskim ulogama koje mu je Morpeus namijenio vec se posvetiti svakodnevnom zivotu, stavljajuci mu do znanja da on nece spasiti covjecanstvo nego ce objekt njegovog spasenja jednoga dana biti Morpheus sam. Ma koliko bila detaljna u vezi Nea, ono sto se Oracle nije zamarala predvidjati bila je sudbina Cyphera, jednog od clanova Morpeusove posade kojem je dodijala bezukusna brodska hrana i Trinity koja ga je uporno odbijala. Umjesto da si potrazi bolju i mladju zenu, kada se vec oko hrane nije dalo nista uciniti, Cypher pravi deal sa agentom Smithom da ga ovaj vrati u Matrix kao bogatasa koji ima sve sto mu srce pozeljeti moze, a zauzvrat Smith dobija Morpehusa da radi s njim sto mu srce pozeljeti moze. Buduci malo razlicit od ostalih agent-progama, Smitha ne odusevljava prospekt sluzenja svog duga drustvu strojeva u Matrixu. Iako mu to nije namjena, on iz dubine svoje binarne duse mrzi ljude i prvi je primjer programa sa vlastitom agendom, kakve ce nam redatelji Matrixa malo bolje opisati u dva nastavka ovog filma komplicirajuci ionako vec kompliciran koncept umjetne inteligencije. Cypherov plan da preda Morpehusa agentima, pobije sve i ostane sam na brodu potpuno uspijeva samo u dijelu sa Morpehusom. U masakru clanova posade privremeno ga zaustavlja ga slabost prema Trinity, sto je bilo dovoljno ranjenom operatoru broda da Cypheru pomogne da napusti surovu realnost koja mu se ionako nije svidjala. U realnost operator vraca prezivjele Nea i Trinity i predlaze da se u Matrixu zarobljeni Morpehus, cije tijelo bespomocno lezi u jednoj od brodskih stolica, iskljuci sa aparata prije nego sto agentima oda tajne da tajne Ziona. Neo, koji je za vrijeme izvlacenja iz Matrixa vec imao pristojan kung-fu obracun sa agentom Smithom, dajuci mu do znanja da je mozda ipak on a ne Morpehus ono sto traze, ima ipak drugu ideju. Naoruzani sa svim rucnim naoruzanjem kojeg su se sjetili isprogramirati, Neo i Trinity se vracaju u Matrix kako bi uradili ono sto niko nikad nije – u direktnom sukobu sa agentima osloboditi Morpheusa. Utrka je to i sa vremenom, jer su strojevi u stvarnom svijetu vec na tragu brodskog signala i samo je pitanje minute kada ce, sada samo cetveroclana posada biti otkrivena. Spasonosno elektricno praznjenje ne moze biti izvedeno dok su ljudi u Matrixu bez da se presijece veza njihove duse i tijela sto bi rezultiralo smrcu i jedina opcija za Nea i Trinity je osloboditi Morpehusa, vratiti ga iz Matrixa i pobjeci agentima na vrijeme da spasu i sebe. Ono sto u filmu slijedi dotad je nevidjen obracun razlicitim dugim i kratkim cijevima izmedju Nea i Trinity sa jedne te osiguranja zgrade gdje se cuva Morpehus s druge strane. Ova scena predstavlja tada revolucionarnu primjenu "quot;bullet time"quot; i "quot;visual slice"quot; efekata gdje kamera prati putanju metka i "quot;zamrzava"quot; objekte i likove na ekranu. Nakon sto su u "quot;slow motionu"quot; unistili kako predvorje zgrade tako i njeno osiguranje, Neo i Trinity izvode drsku operaciju spasavanja Morpheusa iz ruku samouvjerenog, mrznjom zaslijepljenog i slicnih ljudskih emocija punog agenta Smitha. Spasiti je jedna muka a pobjeci sto, i Neo uskoro biva prinudjen da na brzinu otkriva svoje prave sposobnosti mijenjanja fizickih zakona u Matrixu (izbjegavanje metaka, iskrivljavanje betona) omogucavajuci Morpheusu i Trinity da nadju spas u telefonskoj govornici kroz koju njihov duh napusta Matrix i ponovno se ujedinjuje sa tijelima na brodu. Zrtvujuci se do kraja, Neo ostaje u Matrixu lice u lice sa agentima. "quot;On pocinje vjerovati"quot;, komentira Morpheus kada na monitoru kroz nepregledni matrixov kod razaznaje Nea kako otvoreno izaziva Smitha na jos jedan duel. Neravnopravni Neov sukob sa trojicom agenata zavrsava metkom u Neovim grudima koji se nije mogao izbjeci. "quot;Nemoguce"quot;, prokometirat ce ponovo zapanjeni Morpehus, dok ce ovaj put ulogu osobe koja vjeruje u cuda preuzeti Trinity objasnjavajuci klinicki mrtvom Neu kako on jos uvijek ne moze biti mrtav jer je ona zaljubljena u njega. Po rijecima sveznajuce Oracle sudbina Trinity je cijelo vrijeme bila da se zaljubi u onog koji ce donijeti spasenje, a zaljubljenost u mrtvog Nea se jednostavno kosi sa logikom. Uvidjevsi kako je to sto Trinity govori ziva istina Neo ustaje iz mrtvih, zaustavlja salvu metaka koju sa par metara udaljenosti agenti u njega ispaljuju i upucuje im znacajan pogled. Dvojica normalnih agenata uvidjaju da tu vise nista ne mogu uciniti i smjesta bjeze sa lica mjesta, dok se Smith odluci suprostaviti uskrslom Neu sto rezultira u necemu sto bi se moglo nazvati njegovim brisanjem iz Matrixove realnosti. Neo ima jos toliko vremena da dograbi spasonosnu telefonsku slusalicu prije nego sto strojevi-strazari koji su u medjuvremenu otkrili lokaciju signala provale u brod. Vrativsi Nea u stvarni svijet, posada u posljednjem trenutku pokrece elektricno praznjenje koje terminira kako signal tako i nadiruce strazare.
Matrix se ovdje ne zavrsava. Matrix ponovo pocinje, tako sto Neo objasnjava umjetnoj inteligenciji da je era u kojoj je samo ona odredjivala pravila igre zauvijek prosla. Na sta se tocno mislilo redatelji nam otkrivaju u nastavcima "quot;Matrix Reloaded"quot; i "quot;Matrix Revolutions"quot;, no ta dva filma tesko ce ikad steci status revolucionarnih jer u odnosu na original ne nude apsolutno nista novo. Inteligentni programi ambicioznih misaonih puteva i motivacija, brze akcione scene koje oko jedva da moze pratiti (pa se samim tim i gubi njihov smisao), specijalno izdanje Siemensovog mobilnog telefona, te konacni pakt izmedju ljudi i strojeva stvari su koje karakteriziraju preostale dijelove Matrix-trilogije. Komercijalni uspijeh i primjena novih multimedijalnih tehnologija ucinili su da Matrix postane jednim od kamena-temeljaca za izradu buducih znanstvenofantasticnih filmova, i tesko da cemo u danasnje vrijeme vidjeti ijedan uradak iz tog zanra na koji Matrix nije utjecao na ovaj ili onaj nacin. O jednoj od osnovnih premisa Matrixa, kako su strojevi postedili zivote porazenim ljudima da bi iskoristavali njihovu tjelesnu toplinu, da se takodjer raspravljati. Istina, Sunce strojevima nije bilo na raspolaganju jer su ljudi na efikasan nacin zamracili nebo i odsjekli ih od tog izvora energije, no nisu li tako inteligentna stvorenja mogla smisliti nesto manje komplicirano, sto ne zahtijeva odrzavanje na zivotu dvije-tri milijarde ljudi, kao sto je na primjer dobijanje energije iz vode ili vodika?
Bez obzira na sve redatelji, braca Wachovski, uradili su svoj posao posteno, no nastavak njihovog rada na filmovima poput recimo "quot;Speed Racer"quot; stavlja ozbiljan znak pitanja kako na njihovu sposobnost da iz sebe ikad vise izbace nesto iole ravno Matrixu, tako i na sam Matrix. Ono na sta je sjenu tesko baciti cetiri su Matrixova Oscara, od kojih je onaj za vizuelne efekte dobijen u konkurenciji jedne od epizoda legendarne Lucasove sage Zvjezdani ratovi. Radilo se istina o epizodi "quot;Fantomska prijetnja"quot;, uvjerljivo najlosijem nastavku ovog filmskog serijala, no Oscar je ipak Oscar.

Avantura Igre za Djecu

Bojanje Igre za Djecu

Kuhanje Igre za Djecu

Memory Igre za Djecu

Super Mario Igre za Djecu

Ben 10 Igre za Djecu

Oblačenje Igre za Djecu

Puzzle Igre za Djecu

Scooby Doo Igre za Djecu

Spužva Bob Igre za Djecu

Winx Igre za Djecu

Bratz Igre za Djecu

Komentiraj prvi :)

Postavi prvi komentar na igricu.

RSS feed za komentare ove igrice.

Trenutno se ne može komentirati :(

Igre 234 Dječje igre Igrice za Djevojčice